lauantaina, elokuuta 15, 2009

Anticraft

Tuli tässä tunnemyrskyn jälkitilassa käsityä-/askartelujuttuja mieleen. Kuten nukkekoti, joka on sisustettu vaikka

- alkoholistien yömajaksi
- elementtikerrostaloksi huonomaineisessa kaupunginosassa
- autokorjaamoksi
- aseman vessaksi
- bordelliksi
- halpakrääsäkaupaksi
- einestehtaaksi
- Ikeaksi
- putkaksi
- turvakodiksi
- sosiaalitoimistoksi

Ideat ovat vapaasti käytettävissä. Muistakaa syyttää minua. Kommenttilaatikossa saa kertoa, miten pimahtanut ja hoidon tarpeessa olen.

PS: musta olis kivaa värkätä tällaista, mutta silti luulen, että jonain päivänä teen sen slummikerrostalonkin.

11 Comments:

Blogger Pilvi said...

Mahtava idea, miksei kukaan ole keksinyt tuota aikaisemmin?! Mä olen suurten linjojen ihminen enkä osaa tehdä oikein pikkiriikkisiä juttuja ollenkaan, mutta käyn silti niissä nukkekotiblogeissa ihastelemassa kaikkia hienoja piiperryksiä. Mä yritän nyt kovasti olla innostumatta nukkekodeista, koska tällä hetkellä käytettävissä olevalla aikamäärällä, mulla ei ole nyt varaa innostua mistään uudesta ainakaan jos siihen menee paljon aikaa.

Mutta sanoinko jo, että idea on mieletön ja mahtava ja ainakin mulla alkoi jo päässä surrata kaikki mahdolliset sisustusvaihtoehdot... putka ois aika helppo, kun eihän siellä ole oikein mitään, mutta vaikka elementtitalo huonomaineisessa kaupunginosassa... (en innostu, en innostu, en innostu...)

8:21 ap.  
Blogger Mari said...

*käkättää* Mä luulen, että kaikki ideat on keksitty moneen kertaan. Huomenna varmaan joku löytää nettisivuston jossa myydään miniatyyrikaljapulloja... mut itse en ole vielä moisia nähnyt. Et ainakin tänään on vielä olo ihan ku ois keksiny nelikulmaisen pyörän!... tai jotain.

8:28 ap.  
Blogger zeska said...

:D Kaljapullojahan toki on saatavilla: http://www.thefind.com/crafts/info-miniature-beer-bottle , mutta yömajaa tai mini-ikeaa en ole nähnyt. Jos joku sellaisen linkittää niin blogaathan!! (mulla ittelläni oli nukkekodissa miniatyyrinen shamppanjapullo juhlia varten, missähän se...)

3:27 ip.  
Anonymous Emmaleena said...

Hih - hulppean hauska idea kertakaikkiaan :)

5:03 ip.  
Blogger Sek said...

Mä suunnitteli joskus tekeväni nukkekodista rosvojen pesäpaikan. Tai hirviöluolan, vähän semmoisen kuin Labyrintti-elokuvassa. Siellä istuis Bowie valtaistuimella ja ois kaiken maailman örkkejä.

7:34 ip.  
Anonymous Kati said...

Itse mietin joskus tekeväni piikkienvaihtopisteen, ja tietysti viktoriaanisen;). Mies ehdotti joskus isän "askarteluhuonetta". Ja onhan noita muitakii välähdyksiä tullut mieleen. Ja olen siis harrastanut ko. hommaa hiukan yli kymmenen vuotta.
Onhan noita maailmalla jos jotakin. Yleensä esillä on ne viktoriaaniset ja muut wanhaa aikaa olevat vaaleanpunaiset krumeluurihässäkät.
Katselen noita bookmarkkejani ja laitan linkkiä kun ja jos löydän sopivia.

11:37 ip.  
Anonymous Kati said...

Unohtui, huostaanottokoti kans on käynyt joskus mielessä.

11:39 ip.  
Blogger Mari said...

Aivan loistavia ideoita. Pitäis varmaan ryhtyä toteuttamaan.

Eläinhoitola / löytöeläinkoti olis kans yks.

12:59 ap.  
Blogger Villasukka said...

Olet tasan tarkkaan oikeassa - lahjasukat unohtuivat. Minä en its. asiassa lapsena pahemmin saanut sukkia, koska tein niitä itse. Mutta muistan aivan erityisesti yhdet. Kun äiti kuoli, jostain syystä kaikki kaverit toivat mulle kouluun lahjoja: barbin vaatteita ja muuta tilpehööriä. Yksi Mari (!) toi äitinsä neulomat sukat, harmaat, joihin oli kirjailtu linnunsilmäpistoilla kukkia. Niistä tykkäsin yli kaiken :)

8:00 ip.  
Blogger Vilma said...

Toi on niin totta; kun harva kuitenkaan asuu Lundby-nukkekodin perusperheidyllissä, niin miksi sitten pitäisi tehdä nukkekoti sen mukaan? Realismi rules, ja mä niin mielellän näkisin minkä tahansa noista sun ehdottamista vaihtoehdoista!

10:48 ip.  
Blogger Marika said...

Kuin ois nukkekoti huoneessa neulojan lankakätkö huone?

12:19 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home