sunnuntaina, heinäkuuta 23, 2006

Olen tehnyt vaivalloista käännöstyötä, joka oli liian vaikea; jouduin turvautumaan asiantuntijan apuun. Alun alkaenkin huonolla palkkiolla sovittu työ menee siis suunnilleen nollille... pitäähän sille auttajallekin maksaa.
Olen tehnyt sitä monta päivää, työteho on ollut aika huono mutta en nyt kuitenkaan ole tehnyt keskiviikon jälkeen mitään ns. kivaa. Ja nyt on sunnuntai-ilta. Huomenna, aikaisin aamulla, tänne tulee ystäviä Suomesta (ihanaa! Ei vieraita, vaan ystäviä!) - joten loppuilta mennee siivotessa.
Puolisollakin on nääs ollut työpaineita.

Arvatkaa, mitä tekvät kaksi kouluikäistä, kun vanhemmat limmoittautuvat työhuoneisiinsa? No eivät ainakaan siivoa! Enkä todellakaan, todellakaan ole siisteysintoilija. Olen silti sitä mieltä, että kotona olisi kiva kävellä tarvitsematta joko kahlata tai astua tavaroiden päälle.

Viime yönä onneksi ukkosti, oli yöllä hiukan viileämpi. Tänäänkään ei noussut kuin +32 asteeseen. Jääkautta edeltää aina lämmin kausi, samoin jääkauden jälkeen tulee lämmin kausi. Siinä välissä on se ikävä jääkausi. Joka on nyt jo tuhat vuotta myöhässä aikataulustaan. Minä en todellakaan välittäisi siitä jääkaudesta.

Tällä viikolla on syntymäpäivä. Teen kakun. Juon skumppaa.

Fittansbööle, saatanpa juhlia koko viikon.

4 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Heissan,

Oletko sinä se hlö joka jakoi keväällä käsityö-ja askartelulehtiä Ihan Itsessä? Postitit minulle muutamia lehtiä (Askartelulehti ja Sandra) ja lupasin postittaa sinulle vaihdokkina kissakortin, mutta olen onneton hävittänyt osoitteesi (ts. II:n yksityisviestejä oli poistettu)...Viitsitkö laittaa osoitteesi minulle sähköpostiin, kiitos. -Tuula kattipistekarvajalkaäthotmailpistecom

8:51 ap.  
Blogger Elina said...

Synttärionnittelut! :)

Kiitos muistin virkistyksestä. Nyt lähtee tilaus niin että viuhahtaa, siitä huolimatta että maksoin juuri edellisen ihan liian korkean luottolaskun pois kuleksimasta.

Mulla alkaa kohta loma! Siis ihan oikea loma! Sen aikana ei tarvitse tehdä kuin gradua. Jippiaijee! Jos siis neuleseuraa taas joskus kaipailet, niin olen maassa vielä elokuun ajan ja suurimman osan siitä vapaaherrana.

Niin ja kaikki opetuskykyiset (suomen kielen taitoiset) saksalaiskaverini vannoivat valitettavasti poistuvansa maasta heti lukukauden viimeisen luennon jälkeen. Yritin kyllä kysellä kaikilta mahdollisilta tahoilta. :( Ehkä www.suomalaiset.de -foorumilta löytyisi joku sopiva ja luotettava?

5:55 ip.  
Blogger Mari said...

Minähänse, pitääpä sähköpostittaa :)
Elina: hitsi, ottaisivat nyt edes matkarahoiksi pari tuntia...

12:42 ap.  
Blogger Elina said...

Sitä minäkin yritin ehdotella, mutta kun se viimeinen luento on perjantaina. :(

3:59 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home